31 - undress me

Göteborg 3/7-7/7

Det är så mycket som har hänt att jag blir helt snurrig bara jag tänker på det.

Fredag
Vi åkte till Bergsjön.
Jag började nästan gråta för jag kunde helt plötsligt minnas så mycket som jag hade lyckats förtränga. Men så stod jag där igen. Jag kände doften av syrén och nostalgin höll på att kväva mig.
Jag såg skogen där jag varje vår sprang omkring och plockade vitsippor. Jag såg alla träd jag klättrade i och alla buskar där jag lurpassade på mina vänner. Jag såg mitt och Andreas högkvarter.

Helt plötsligt står jag framför en dörr som jag stått utanför så många gånger tidigare. Det luktar asiatisk mat.. precis som för 10 år sedan. Jag ringer på dörren men ingen öppnar. Besvikelsen är total.
Jag hade velat se hans ansikte igen. Se den vita fläcken han har på vänster framtand.

Min första vän och min första förälskelse. Vinh. Jag lämnade mitt mobilnummer på en lapp.

Sen åkte vi till morfar och fikade. Det var jättetrevligt faktiskt. Det var som att man var liten igen.

Lördag
Vi åker till Olofstorp och traskar hem till Veronica och Linda <3  Vi äter tonfisksallad med bröd och det är jättetrevligt. Fast sen dyker alla getingar upp och vi blir frusterande. Det slutar med en Coca Cola-flaska med 8-9 getingar indränkta i honung. Linda och jag tittar på våra mammor när dessa två kvinnor kallblodigt torterar geting efter geting. Det är ytterst roligt och lärorikt. Linda var trött och jag var trött så vi var inte så jättesällskapliga men vi satt och pratade om allt och inget. Om hennes pojkvän och om våra skolor och så. Det är trevligt. Linda är en av mina käraste barndomsvänner.

Vi åker in till stan och traskar omkring på olika saker. Det är ju Göteborgskalas och allt så det fanns mycket att se på. SEN SÅ GÅR VI TILL KUNGSTORGET :) :) :) :)  Så kommer Richard Wolf ut på scenen och har en konsert i en timme. Det var så bra! åh, I adore him. Han är så rolig!

Söndag
Det var dags för Liseberg. Woooooooooooo!  Jag och Carro traskade runt där och åkte fyra grejer. Jag är chockerad.. man brukar ju åka allt som går att åka liksom och så åker vi endast fyra grejer.
Vi åkte Flumeride 1 ggn, Kållerado 8 ggr, Balder 1 ggn och Spin Rock typ.. 5-6 ggr. Det var fett kul!
Han som var vid Kållerado hade Donnies* hår och Teds ansikte. Han var vacker, naw.

Vi gick förbi Teds stjärna. Jag pussade den. Nej, inte med munnen mot marken utan en puss på fingrarna och sen fingrarna på själva stjärnan. Folk tittade snett på mig men det struntade jag i.
Ted är mitt liv. Mitt livs största kärlek, för alltid. Ingen kan ta hans plats.

Sen är det då dags för EM-invigning. That means seeing Peter Jöback live!!!!!! Jag var så spänd.
Jag stod kilometerlångt bort från scenen men hade en storbildstv rätt nära så stirrade på den. Det är massor med artister bl a Carola, Sissel, Ronan Keating, Jessika Andersson m fl.

Så kommer Peter Jöback ut på scenen i svart kostym och slips. Han är vacker as hell och så sjunger han "She". Jag står precis vid ett antal högtalare och jag njuter av varje sekund. Jag ryser och är lycklig.


Nu orkar jag inte mer. Även om Måndagen är rätt händelserik den med ;D
Jag kan ju sammanfatta med att jag träffade på Sebastian Karlsson och Shirley Clamp på centralstationen och att Sebastian kände igen mig. Jag hade nämligen min vackra hatt på skivsigneringen. haha.


Kommentarer
Postat av: emma

men åh vad coolt! :O:D låter som vårsta resan. :O och sebastian... wooah. :D

2006-08-11 @ 17:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback