2 - Camping

Ja, då var jag en timme ifrån början på min camping-helg. Lite blandade känslor måste jag säga. Visst, det är kul att vara hurtig med mor och syster i ett tält där det egentligen bara ska vistas två personer. Vi har aldrig varit bra på att göra saker rätt. Men vi har klarat oss igenom värre knipor.

Vad gör man ute i skogen? Jag har då fixat fram en gömma med godis. Andra viktiga och nödvändiga saker är korsord, block och penna och ett glatt humör. Mitt glada humör har dock inte visat sig än men det kommer väl, får vi hoppas. Annars får jag väl tvinga fram det. 

Antagligen ska vi grilla, visst, men jag är trött på korv. Jag hatar dessutom korv. Men ibland kan jag få för mig att tycka om det om det är mycket, mycket senap på. Jag låter som ett miffo men det är sant, jag tycker om senap! Jag tycker dessutom om opera, ska du döma mig för det med? Varsågod.

När jag kommer tillbaka, ska jag hinna till mina vänners teater-sak. Det ska bli kul.. jag ska också skriva rent en blogg jag tänker kladda med ute i skogen. Ämnet diskuterades med min vän inatt och vi fann det ytterst märkligt. Vi är så, vad ska man säga, beroende? Vi är förbryllade att en pojke kan förvrida våra huvuden utan att ens veta om det. Många känner nog igen sig, men som sagt; mer om det en annan gång.


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback