140 -

Är så trött så jag vill spy.

12:49

Kom hem för en stund sen. Gjorde Svenskaredovisning, som gick rätt bra, sen åkte jag hem igen.
Fint väder, det är varmt. Idag insåg jag att det är sommar. Lite sent kanske..
Men nu är ju jag också en väldigt korkad person, så vad hade ni väntat er?

Har rensat mitt rum en aning. Plockat ner alla saker som jag vill gömma just nu i en låda.
Rivit sönder min dagbok. Bytt sängkläder. Tagit upp all disk. Slängt alla papper.
Rivit sönder alla möjliga saker i pappersväg. Allt för att.. börja om.
Nu ska jag bara slänga alla skräppåsar jag har. Så är rummet som pånyttfött.

Ska försöka ta tag i mitt liv.. Det här är Dag 1.

Egentligen vill jag inte vara den här Mikaela längre. Jag vill vända tvärt - förändra mig.
Bli någon helt annan.
Men jag tvivlar på att jag orkar göra något så dramatiskt.

15:16

Har suttit på altanen och läst Törnfåglarna <3 Ätit jordgubbar och solat lite.
Vilket bara ledde till ännu mer eländiga fräknar.. Kill me?
Jag vet inte. Jag har kommit in i ett läskigt lugn. Är neutral. Läskigt.
Trött är jag också.


21:19

Varning för patetik.


Det är inga kalla och bittra tårar. De är så varma att det nästan gör ont.
Ja, jag sitter här och är nostalgisk. Jag tänker tillbaka på alla dessa månader och fylls av en obeskrivlig lycka.
Jag hade aldrig kunnat drömma om att jag skulle bli så älskad av någon på det sättet.
För den jag är.
Det hade alltid varit en dröm långt långt borta. En illusion. Endast ett fragment.
Men så tog någon min hand. Någon som såg på mig med ömhet i blicken. Någon som kysste mig.
Någon som höll om mig om nätterna. Någon som viskade "jag älskar dig".
Du.
Det är snart ett år sen vi fick kontakt. (:  And there's so much feelings behind these words.












Jag saknar dig.

Kommentarer
Postat av: Emma

usch fyfan, jag vet precis hur du känner dig. man blir helt manisk i uppgiften att bara radera radera radera, förtränga förtränga förtränga. det funkar nästan... det är en bra del i det hela men det är samtidigt så jävla åt helvete att man inte vet vad man ska göra. så man blir likgiltig, för hur annars ska man överleva? eh.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback