"Det är mig dom kallar smutser"

Jag är fett irriterad. Från att ha haft en fantastisk dag igår har den här dagen gått mig rejält på nerverna. Det började med att mamma kom in och skrek som en galning efter sin hårborste och såklart lägger till "Fan mickis, du måste städa!!!". Men jag somnade lyckligt om och gick upp vid halv tio. Satte igång med källaren och tvättstugan. Sen mitt rum. Fick sen göra ordning mig för att åka ner på stan för igår kom ett väldigt glädjande samtal. Jag skulle befinna mig på Riksdelen klockan två idag. Det gällde alltså ett jobb som säljare. MEN bussen kom inte så jag stod i en timme i regn och mitt hår blev förstört. Kom för sent till mötet på mitt eventuellt nya jobb. Men det var ingen fara tror jag. Satt sedan där i en timme och lyssnade på informationen. Grymt bra jobb verkar det som. Jag höll på att storkna när han sa att vi hade 17% provision på allt vi säljer. 17! Det är helt sjukt bra. Nåja, satte mig på stugan efteråt och drack lite kaffe. Träffade Rosanna som jag snackade lite med. Begav mig till mors jobb för att döda lite tid. Både hon och Mats är på julbord just nu. KUL! Jag sa till mamma "Ja, men jag tror inte jag ska iväg någonstans så ta det lugnt du, stressa inte" och banne mig; Hon tog det bokstavligt. Hon tänkte inte efter ifall jag sa det bara för att vara snäll, NEJ DÅ. Inte bara det att jag är barnvakt idag (och bara skulle vara det till "halv åtta kanske") utan jag ska vara barnvakt hela jävla kvällen imorgon också vilket innebär att jag inte kan gå på Fool's Gold. FUCK FUCK FUCK. Visst, jag har bara varit på ett enda Fool's Gold men det var också det som var för exakt ett år sen imorgon. Att det dessutom är 12-timmars gör inte saken bättre. Så jävla sur. Visst, jag unnar gärna min mamma lite roligt men hon ska för sjutton iväg och bowla imorgon. Damn. Sorry. Tonårs-grubbel. Patetiskt. Men jag är verkligen rastlös och så sjukt irriterad. Men hoppas ni andra har en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback