Play by the rules

Godmorgon kära vänner! Onsdag morgon, jag är väldigt trött efter ett antal irriterande drömmar som jag har haft inatt men annars på gott humör. Ett tag till i alla fall. Har hänt mycket saker under veckan som gått, mycket funderingar som börjat spöka. Mycket damp också för den delen. Suck. Lämna mig ifred. Vad är det som är så svårbegripligt i dessa underbara ord? Mycket - tydligen. Nåväl.

I torsdags var det Stugan-dags igen. Träffade Alma där! Saknat tösen. Vi pratade genom all skit som hänt sen senast, fikade och hade det mysigt. Vid 19-tiden börjar vi dra oss mot Två lingon och blåbär där det ska vara spelning med bra band. Tyvärr så hade jag inget leg med mig, dum som jag är, så det var bara att traska tillbaka till Stugan. Som är världens bästa café för övrigt. Fick tillbaka min kaffekopp, mihi. Satt och läste min Jan Guillou-bok när Mattias traskar in och joinar mig. Ödets ironi för övrigt. Vi inväntar Johan som strax anländer. Hade inte träffat Johan på ett tag så det var trevligt! Mattias drar sig hemåt medan vi sitter kvar och pratar. Kommer senare på att vi lika gärna kan dra hem till honom och kolla på film, som vi också gjorde. Hyrde en rysare. Såklart. Ha. Solstice. Den var leeeskig. Damn! T o m Johan var lite harig. TACK JOHAN!
I fredags var det utgång som gällde med Sanna, hennes syster och systers pojkvän. Hanna och Emelie hängde på. Väntade in Sanna & gänget genom att sätta oss på Västerport. Där jag INTE fick mitt jävla vatten. Gå och dö flickjävel. Skuttade i regnet (snarare småsprang och frustade) till Harry's där vi träffade Hannas mamma och hennes kamrat. Tack tack tack tack tack Heli. Du är bäst! Sprang till Taj Mahal därifrån och mötte upp resten. Det var mys! :) Jag valde Konrad medan Hanna och Emelie tog Pluto. Hade jättekul med Sanna & Co. Inte träffat Sanna på superlänge men hade lika kul som alltid, om inte mer. Om det nu är möjligt. Kvällen slutade på Taj Mahal med gänget, Johan, Sarah och Johanna. En riktigt bra kväll. Lördag & Söndag var väldigt händelselösa, hängde lite med Suz, Hanna & Emelie. Gjorde även en roadtrip med Suz och hennes grabbpolare. Nice nice.

I måndags började min julkänsla spira lite, lite, lite. Fick nästan lust att städa och vara duktig. Den känslan försvann väldigt fort kan jag säga. Mina sömvanor är näst intill utomjordiska så som det känns nu. Jag kanske verkligen håller på att bli sinnesjuk på riktigt? Vi får se. Men jag VILL få en sån där riktig smäll i ansiktet, julkänsla som nästan förtär mig. Haha. Jag antar att det kommer att komma senare i veckan. Eller nästa. Snart får jag pengar att köpa julklappar för!!!
Igår sov jag nästan hela dagen, som jag såklart inte skulle ha gjort men det bara blev så. Emma & Alex ville träffas på stan så vi sprang runt och skramlade småpengar, ytterst frustrerande. Åkte ner på stan och träffade nissarna <3 Saknat er. Vi ses för sällan. Det blev Öhrmans, något som verkligen inte föll mig på läppen. Att vedebörande café inte tog rikskuponger hjälpte inte heller. Men det är mysigt, trots alla rullatorer och halvlik. (Förlåt, jag tycker om old people men inte när old people blänger med sina dagens-ungdom-blickar) Vi tröttnade på Öhrmans, köpte istället godis på Korthuset och styrde stegen på Stugan. Yes! Hemmaplan! Efter att Emma hade gått för att jobba satt Alex kvar med mig och vi hade knasigt kul som vanligt. SLEEP OVER PARTY i helgen <3 Mys med Sailorboy. Sprang på Kim som var lite velig som vanligt och sprang i samma veva på Johan. Som har förändrats dramatiskt! MHM! Men blev bra :) Han är söt! Fikade vidare med Kim & Johan när Sailorboy seglat iväg med bussen. Slutade med film hemma hos Johan igen. Den här gången blev det Dracula. Meee liiike. Tack återigen Johan! Och Kim!

Idag ska jag besöka Irstaskolan, konstigt nog. Ska träffa Christina & Lotta. Får se vad jag får ut av besöket. Hoppas på mycket i alla fall. Kärlek till alla er som förtjänar det. Massa massa massa kramar.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Om du skrev inlägg lite oftare skulle du slippa sammanfatta en hel vecka på en gång, tänkt på det?

Postat av: Mickis

Marcus, hoppa upp och rotera vetja! ;)

2008-12-11 @ 19:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback