Idag ska vi skriva vår egen sång

Sitter och är djup och snackar relationer med Axel, alltid lika intressant. Det som är så bra med Axel är att tappar man kontakten några månader hit och dit så gör det ingenting. Konversationen blir aldrig styltig eller konstlad. Och syftet med våra samtal är att analysera våra respektive hjärtevänner och funderingar. Angenämnt som få.
Vi har kommit fram till mycket kloka och bra saker. Känns bra.
Känns som att min självrespekt kan krypa tillbaka nu när jag fått lite insikt.
Insikt om varför jag beter mig som jag gör. Jag är rädd.
Rädd för att lämna bort mig själv igen. En gång räckte.
Den gången var en gång för mycket. Jag är rädd för att bli kall.

Kommentarer
Postat av: Emma

Man blir kall ett tag. Och sen blir man varm igen. =) Ingenting är för evigt, ständig rörelse som hinudismen/buddhismen säger. Öh, jag har pluggat för mycket... Älskar dig fining!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback