"Jag överger dig"

I förra veckan fick jag ett paket på posten med en bärbar cd-spelare och två ljudböcker. Jag är för övrigt nu medlem i Lyssnarklubben - korka upp champagnen! Nåväl, ljudböckerna var "Det femte barnet" av Doris Lessing där Mona Malm är uppläsare. Sen en bok som heter "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda där Eva Röse är uppläsare. Den sistnämnda har tagit mig med storm. Jag är mållös. Och ändå har jag bara kommit till cd 6 av 15. Sen hittade jag boken idag när jag sprang förbi Maxi och upptäckte såklart att det gjorts film baserad på boken där min älsklings-Audrey är med. JAG MÅSTE SE! Underbara, underbara, underbara bok.
Jag funderade på att köpa den då jag plötsligt tittade bland ljudböckerna och såg en titel jag letat länge efter, nämligen "Kärleken till Sofia Karlsson". Det var i en krönika av Ronnie Sandahl som jag läste om den. Ronnies beskrivning och passion inför den boken var så påtaglig att jag var tvungen att hitta den. Men det gjorde jag inte. Förrän nu. Jag har precis lyssnat klart på skiva 1. 2 stycken återstår. Jag är redan förälskad. Ronnie har sällan fel.

Dagens KÄRLEK; ljudböcker och Ronnie Sandahl <3

Krönikan;
http://www.aftonbladet.se/stockholm/ronniesandahl/article348527.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback