Alla säger att livet det ska levas

Idag är det onsdag, veckan har gått jeettefort! That's the good news. Äh, dålig början på dagen måste jag säga; Min mor kommer in klockan halv sju (alltså på morgonen.. alltså 06:30! PÅ MORGONEN!) och börjar gorma om jobb och allt annat skit. Jag tror faktiskt inte det finns någon mer värdelös människa än lilla Mikaela här faktiskt. Jag blir så trött. Som om jag poff tjohej skulle få jobb precis i den sekunden (obs! 06:30 obs!) hon börjar gorma. Det är inte riktigt så att jag tycker om att vara hemma. Det är inte riktigt så att jag faktiskt vill bo hemma. Men tänker någon på det? Knappast. Inte i det här hushållet inte. Jag söker jobb konstant, what more can I do? Det är som när jag fick skäll för att jag inte städade tillräckligt mycket hemma förut då jag både pluggade och jobbade. Ser ni mig klaga på andra i det här hemmet? Nope. "Men vi jobbar och sliter när du sitter här och latar dig hela dagarna med dina chokladpraliner" Och ja, jag vet, det blir ett ytterst bittert inlägg men just nu är jag så bitter att det känns som om jag har ättika i munnen. Mamma ringde nyss och bad om ursäkt men det skiter jag i. Det kommer ju hända igen och igen och igen. Men sen sticker jag. Så fort inkomsten är steady ska det packas och dras iväg. Jag längtar. Läskigt mycket.

Så för att bevisa att jag faktiskt inte är så värdelös som man kan tycka har jag idag städat köket, tvättat fönster (bara fönstrena som syns mest.. he), dammsugit, plockat undan och ska alldeles strax tvätta golven. Hallelujah. Fast det skulle inte förvåna mig ifall mamma gnäller om att jag är lat imorgon med. GE MIG EN MENING. Snälla?

Well, off with the bitterhet. Nu tar vi lite fler glada nyheter tycker jag. Idag ska jag ner på stan och traska lite tänkte jag. Leta efter Hutta och se om hon lever. Haha, den lilla lusen. Sen bege mig till pojk klockan fem och sen kanske fika med pojks kompisar. Det ser jag verkligen fram emot. Imorgon är det torsdag, ingenting särskilt händer tror jag. Kanske hänga lite med flickorna <3 Ni är så söta.


Nej nu blir det sång och dans. SO LONG!

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Lite taskigt att väcka dej så tidigt tycker jag. Jag menar halv sju är ju praktiskt taget mitt i natten

2008-09-03 @ 15:33:44
Postat av: Mickis

Ja! Precis! Jävla subba, om jag får uttrycka mig så vulgärt om min egen mor. Höhö.

2008-09-05 @ 18:02:45
Postat av: Emma

Grattis på födelsedagen snyggo! Tänkte bjuda på födelsedagslunch eller fika (vad du känner för) på torsdag, kan du då? =D Axelander följer självklart med också. ^^ Grattis igen! Och hör av dig när du vet om, och vilken tid, du kan. :D:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback