Hurtbulle 2009!

Jajamensan, ni läste rätt. Mickis ska bli hurtig som få. Idag var jag ute i skogen och promenerade/joggade i ca två timmar. Mycket trevligt. Sen har mage/rygg/lår/rumpa & ben-övningarna börjat på allvar. Morgon och kväll! Lagom med näring och ska även börja med mitt vatten-program. Jag är klad! Motion är grejen. Dock tänker jag inte ge upp rökning men jag inbillar mig att det blir +/- = 0 så det ska nog gå bra se.

Ikväll ska jag göra övningar, läsa klart min älskade bok, prata med Alexander i telefon och sen dricka vatten. Sen sova. Imorgon är det tandläkaren. Fy bubblan. Rotfyllning nummer 3. Blir dyrt det här. Hatar världen. Lite. Helgen var bästa på länge. Tack för alla stunder! La familia & Hanna är bääst.

BOKTIPS!

Ängeln på sjunde trappsteget skriven av Frank McCourt. Väldigt fin bok om familjehållning och de svåra tiderna i ett fattigt Limerick, Irland. Upprepningarna är fantastiska och man får en inblick i en liten pojkes tankegångar. Han berättar hur det var att växa upp i Limerick med sin mamma Angela, sina syskon och sin pappa som var svag för porter och tvingade sina barn att ställa sig på led och lova att dö för Irland när tiden var inne. Jag tycker om boken därför att trots all misär, ilska, uppgivenhet och slöseri - är familjen stark i sig. Trots att pappan ("från Norr med sitt konstiga sätt") dricker upp alla pengar så hans barn och fru ständigt är på gränsen till svält så älskar han sin familj. Och familjen älskar honom. Den visar att är man lite fyndig, modig och påhittig kan man klara av vad som helst. Rekommenderas! Boken har även filmatiserats. Den har jag inte sett men någon gång ska väl tillfället ges för det också.




Puss & kram på er alla fina människor!

Kommentarer
Postat av: hanna

så duktig! :D

vi får göra sällskap och vara hurtiga! ;)

och du är bäääst! <3

2009-04-14 @ 20:28:48
Postat av: Nicklas

Men shit du får inte skrämmas så Mickis, jag blir ju kallsvettig bara jag hör ordet träning ;D

2009-04-15 @ 00:50:13
Postat av: Anonym

Ska du flytta hit?????????? Läser din blgg varje dag.........Kram Annelie. Daniel Robins mamma......

2009-04-24 @ 23:29:07
Postat av: Anonym

Hälsa mamma..........

2009-04-24 @ 23:30:28
Postat av: Mickis

Annelie! :D Gör du? Det visste jag inte!

Ska hälsa mamma! Ja jag ska flytta till Götet.

Söka lyckan där istället. Men du, säg inget till min pappa om du träffar honom. Han behöver inte få veta.

2009-04-25 @ 13:50:29
Postat av: Anonym

Nä har nog inte träffat honom på 1 1/2 år

Kul då kanske vi ses..........

2009-04-25 @ 22:14:39
Postat av: Anonym

uppdaterar dåligt eller????????????

2009-04-30 @ 00:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback