När långa nätter inte blir som man vill

Gårdagen med Sarah var helt galet rolig. Inte skrattat så mycket på så länge. Tack! Nu jävlar ska det filmas!

För övrigt är det tredje dagen på julveckan och tro det eller ej, it just keeps comin'. Det är som en förbannelse! Sinnessjukt. Märkligt. The week of true pain. Brutal smärta. Brutalitet i all ära men det gör lite för ont. Litegrann. Imorgon är det julafton. Mor köpte ölen idag efter viss tvekan så nu är alkoholen kirrad. Nargis anländer imorgon vid fem-tiden och sen sticker vi till Herr Matte senare på kvällen antagligen. Och sen Tajen. Andra året i rad. Nog för att jag var nere förra året men den här gången behöver jag inte sitta själv i en timme innan folket rullar in, haha. Blir att träffa äckel-Marcus för första gången sen i somras. Det lär bli ett trevligt möte som vanligt.

Idag blir det nog ganska lugnt. Skulle ha träffat Emma & Alexander för en timme sen men mor tyckte jag kunde vara barnvakt. Klart att hon tycker det. Tröttsamma människor jag har i mitt liv ändå. Men får leka med mina älsklingar på nyår och kanske innan det. Så det ordnar sig :) Försöker få tag på andra familjen som jag tänkte besöka lite senare idag. Var för länge sen och jag behöver lite skratt idag. Lite trygghet. Lite värme. Lite av allt möjligt helt enkelt.

Ja, tredje dagen på julveckan. Förbannelseveckan. Helvetesveckan. Underbara saker det där. Jag drömde om den där natten idag. Vaknade upp alldeles kallsvettig och kunde inte andas. Jag kände skräcken, hjälplösheten och paniken. Jag såg dina ögon och jag såg mig själv i din famn. Hörde dina viskande ord i natten. Hur du bad mig att sluta darra. "Ingen kan komma åt dig nu". Jag såg den där minen som jag älskar, förvåningen och det höjda ögonbrynet. Allt det där vackra som jag lyckats glömma. Sen satt jag och funderade en stund på det där. Den natten fick jag den beröringen som fortfarande är den jag minns i minsta detalj. En enkel beröring som etsat sig fast så innerligt i alla mina sinnen. Jag kan komma ihåg vissa speciella tillfällen, speciella kyssar av speciella personer på vad som skulle bli speciella platser. Men ingenting kan ens komma i närheten av den där fjärilslätta smekningen längs mitt lår. Det är tragiskt, patetiskt, korkat, dumt, blåst och alla jävla saker som finns i världen. Men det fick mig att känna på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Egentligen handlade hela förra årets helvetesvecka bara om dig. Omständigheterna var inte nådiga mot oss, eller hur? Starka armar, mörka skuggor och reflektionen av gatljus i en knivsegg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback