In loving memory of the one that was so true

Nu ska jag lägga mig och sova halva dagen. Jobbig natt.
Jag mår inte så bra just nu. Godnatt.


14:19

Nu har jag sovit, tagit en cigg, gjort god nudelsoppa (den blev lite mexikansk. Är man bäst så är man), städat, diskat, dammat av. Jag har t o m kokat diskborstarna i en kastrull i tio minuter. DET är hygieniskt. Jag har även tvättat och ska kanske kanske kanske börja ta tag i mitt rum. Konstigt ändå hur duktig jag är på att städa andra rum förutom mitt eget. Borde göra en studie på det. Jag mår lite bättre. Värker i min förbannade tand, hatar den. Idag är det fredag. Jag ska kanske vara med Hanna men med tanke på natten med huvudvärk och tandont kanske jag föredrar att däcka efter maten. Kolla på tv med la familia. Eller spela Tony Hawk Downhill Challenge. Maha. SMÅTT beroendeframkallande måste jag säga. Jag har rankat upp mig till Proffs nu. Fan. Jag har ont i huvudet. Måste städa rummet. Måste göra så mycket som jag faktiskt inte orkar. Jag har kokat diskborstar - kom igen! Jag borde inte behöva städa köket på cirkus tjugo år eftersom jag varit så duktig idag. Nu vet vi alla att jag antagligen kommer stå och gno imorgon förmiddag redan.

Det är helg nu. Det känns inte som helg. Kommer nog inte kännas riktigt okej än på ett tag. Men läppen ser bättre ut. Det är en liten tröst. Jag kan skratta, le och äta ordentligt. Imorgon är det lördag. Blir antagligen församlingshemmet. Jag har blivit lite ovillig var det gäller att lämna Irsta. Lämna hemmet överhuvudtaget. Det känns som att nu är det dags att ta tag i all skit som har hänt mig senaste tiden och bara.. ja. Åtehämta mig. Lite rehab. Lite familjetid.

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som en sjukt bra idé faktiskt. Återhämta dig och ta det lugnt. Ja. Skitbra idé. Ja. Lyssna på dina egna råd nu också. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback