One love

(Grattis världens mest saknade Sara på födelsedagen! <3)

Det är fredag. Känns jävligt bra under alla omständigheter. Mats är inte hemma, mamma är just nu ute på vift för att köpa godis&liteannat åt sin stackars dotter som är så sjuk. Syster är på gården och bror är på disko! Det är hemskt. Min lilla bror som jag fortfarande ser som ett litet spädbarn ska på sitt första disko. Minns mitt första besök på ett disko. Jag hade nyss fyllt 8 år och spänningen var olidlig. Stora gymnastiksalen hade pyntats med ballonger och lampor. Man hade speglat sig hela eftermiddagen och frågat mamma otaliga gånger om man var fin nog. Med förväntansfulla steg gick man mot skolan med några tior i handen. Jag minns inte vad jag hade på mig dock. Brukar annars ha så bra koll på detaljer men just min klädsel är som bortblåst. Minns dock när jag såg min första kärlek. Omar. Han hade ögon som chokladpraliner, minns jag att jag tänkte. Åh, underbara tider! Dansa tryckare, köpa popcorn i plastpåsar, dricka päronsoda ur plastmuggar. Fantastiskt. Jag minns hur jag och min bästa vän Jessika gav varandra menande blickar när vi passerade varandra på dansgolvet. Båda med varsin danspartner såklart. Förförerskor redan då. Inte undra på att man blev som man blev. Efter den mumsbiten ville man bara ha mer. Varenda disko var obligatoriskt att gå på. Man visste inte vad som skulle hända. Jag hade alltid två par skor med mig. Min då astuffa högklackade och mina låga snobbenskor. Beroende på vem man dansade med that is. Alltid tuggummi i väskan och lite Date-parfym. Fan fan fan vad jag vill tillbaka till den tiden. Jag vill tillbaka till fritids. Tillbaka till låg- och mellanstadiediskon. Jag vill skicka Får jag chans på dig?-lappar, sitta på kärleksstenen med gänget, smyga in på kontoret och busringa till heta linjen, göra pärlplattor och spela kula! Jag vill känna som jag gjorde när jag mötte hans blick för första gången.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Och eurodisco! Eurodiscon dominerade ju totalt på låg- och mellanstadiediscona. Absolute Dance-skivorna gick varma! (eller ja, på min tid åtminstone)

2009-10-16 @ 23:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback