Låt kärleken slå rot

För att berätta lite om helgen; I fredags blev det fest. Ganska vilt gick det till. Det jag minns i alla fall. Nåväl, lördag var det dags att fira mamma och delvis mig. Det var ingen bra dag. Utskällning deluxe. För att jag finns i princip. Fuck it. Jag fick fina blommar och lite pengar som verkligen behövdes. Och så fick jag Ted Gärdestads samlade album. Jag är så sjukt glad. Och nu är det dags för en riktigt stor Ted-period. Jag älskar älskar älskar älskar Ted. Det vet praktiskt taget alla som känner mig. Men jag älskar honom verkligen. Nu har jag alla album (på CD) och alla böcker. Nu är det dags att samla på LP-skivorna antar jag. Skulle möjligtvis få första LP;n Undringar av Linas mamma. Sen är det bara att fortsätta. Åh, Ted. Finns det något som kan hjälpa mig i alla stunder, hur svåra eller underbara dessa stunder än må vara, så är det han. Så samlingsboxen är med mig överallt tillsammans med cd-spelaren. Älskar't! Men för att fortsätta berätta om helgen så åkte jag in till stan med halv två-bussen för att möta Annso och Nargis. Åkte sen hem till Nargis och sov där. Söndagen blev lugn med kaffe på Stugan och sen lite kvalitetstid med Johnny-boy. Idag har jag ätit McDonkenfrukost och tagit det lugnt. Ska nu tvätta och duscha för att sen åka ner till stan igen. Stugan är min destination som vanligt. Kanske ta en fika med Lina. Annars har vi alltid lilla Tova.


När du ligger vaken
och längtar efter kraft
och den trygga famn
som du aldrig haft
Som ett hav som rullar
in mot naken strand
vill jag svalka av din
heta hand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback