Jag är bara en dåre bland miljoner dårar

Idag är det måndag. Tror även att det är min fars födelsedag idag. Jag är sjukt hungrig. Ätit en hamburgare, några mackor och bullar sen jag kom hem från Göteborg. Jävla pissdiktatur man lever i. Ska börja laga mat så fort la familia sticker till jobb och skola. Och om m ca en vecka börjar mitt nya liv. That's right. Nu ska Mikaela Puska Wallström börja på en ny kula av sitt liv. Några år för sent, det vill medges, men bättre sent än aldrig. Jag älskar min mormor. Fan vad hon ställer upp för mig hela tiden. Jag förtjänar det inte ett dugg. Men det ska bli skönt. Att äntligen hitta rätt och vara rätt. Det är så lätt att börja tro att man är fel när andra konstant upperepar att man är det. Kanske beror det på att man är på fel plats. Men vilken plats vore mer fel att vara fel på än det egna hemmet? Jag kan inte komma på någon. Fuck it. Nu tänker jag ordna upp allt, skaffa en mening med mitt liv och finna glädjen. Finna mig själv framför allt. Någonstans på vägen har jag lyckats tappa bort mig själv. Det var ganska länge sedan iofs men har inte funnit kraften att hitta tillbaka förrän nu. Nu är det dags.

Kvällen igår blev rätt trivsam. Familia kom hem och det var lugnt. Satt hela kvällen och tittade på True Blood. Fy vad bra säsong 2 är. Godric är så het att jag får krupp. Sen somnade jag i soffan. Syster kom hem från Trollhättan. Hon hade haft det bra och halsbandet hon fått av pojkvännen var fint. Glad för hennes skull. Resten av natten blev det True Blood och nu sitter jag och tittar igenom Candy Candy på Youtube. Helt otroligt vad den serien och vad den flickan kan få mig att bli glad. Vi är precis likadana hon och jag. Eller ja, hon är väl lite mer handlingskraftig kanske men på det stora hela är vi rätt lika. Candy Candy, min lilla barndomshjälte.

Åh vad hungrig jag är! Idag blir det att laga mat (om ca 1 timme) och sen ringa massa samtal, städa, tvätta, fortsätta packa i mitt rum och sen kanske ta en promenad eller fika på stan. Vi får se!





Kommentarer
Postat av: sarah

men duu, då måste vi ju ses innan du sticker!! :o

2010-02-15 @ 10:40:17
Postat av: Mickis

När är du i Västerås egentligen?! :O

Postat av: hanna

RING MIG!

när du har tid :)

vill ju höra lite om dina planer för götet!

pusu

2010-02-16 @ 14:35:02
Postat av: sarah

haha men, jag är ju i v-ås!!

2010-02-16 @ 23:22:46
Postat av: Mickis

Hanna - I shall call you when jag har tid :) Men är inga speciella planer. Bara dra dit och sen skita i allt annat, haha.



Sarah - AMEH! DIN GRIS. Och du hör inte av dig? :( Jag kan inte låta bli att känna mig lite sårad! Ses snart? :D

2010-02-16 @ 23:34:51
URL: http://gnostrika.blogg.se/
Postat av: sarah

Men läser du inte min blogg eller?! :o

Har ju typ aldrig tid för nåt :( mennnnn, imorgon kväll???

2010-02-17 @ 10:51:02
Postat av: Mickis

Joooe! Fast var några dagar sen nu :P

Men haha, aldrig tid? :O Vad tråkigt. Ska på spelning på Växhuset, häng på? :D

2010-02-17 @ 12:37:53
URL: http://gnostrika.blogg.se/
Postat av: hanna

hehe okej! :)

men det är rätta takter det! ;D

2010-02-17 @ 15:40:05
Postat av: sarah

hmmmmmmm, kanske de ! när typ??

2010-02-18 @ 09:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback