Låt solen värma dig

Torsdag. Jag är hysteriskt trött. Blev ingen sömn alls inatt då jag tittade på Buffy och Sweeney Todd istället. Lätt värt det. Höhö. Idag är det den 18 februari vilket innebär att det är Ted Gärdestads födelsedag! Han skulle ha blivit 54 år idag om inte ödet velat annat. Så idag blir det att lyssna på mycket Ted, mer än vanligt det vill säga. Sitter och funderar på om det är lönt att sova några timmar (och råka snooza några timmar) eller om jag istället ska ta och laga mat så jag inte sover bort hela dagen. Dilemmat är ju spelningen ikväll. Vi får se hur mycket Wonderwoman jag är idag helt enkelt. Och givetvis sneglar jag bort mot kaffekokaren. Min allra bästa vän i vissa stunder. Hur skulle jag kunna klara mig utan kaffe en längre tid? Helt ofattbart. Dock har jag bara en ynka liten cigg kvar. Sjukt deprimerande tanke. Jag skulle snåla men det har jag inte gjort. Stupid. Men än så länge klarar jag mig på snus. Tänka positivt! Känner på mig att det kommer att bli en extra bra dag idag. Vet inte varför men känslan är härlig. Återkommer senare om det är något mer intressant jag vill rapportera. Puss!




Ted Gärdestad
(18/2 1956 - 22/7 1997) 
Alltid du. Alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback