Satan i gatan

Uff, jag är alldeles utmattad. Tittar i kors tror jag att jag gör också. Attraktivt as hell. Jag råkade somna på soffan såklart men vaknade i lagom tid för att börja städa. Har varit väldigt amibitös! Städat källaren och "gnuggat kök" plus att jag har lagat mat och tvättat för fulla muggar. Mor kommer bli stolt. Fast måste fan piggna till snart. Har på invalidhög musik för att inte hjärnan ska få fnatt och slockna. Bra musik. Alter Bridge ftw. Jag brukar bli ett snäpp för melankolisk när jag lyssnar på Alter Bridge. För självklart väller minnena över mig. Men nu blir jag bara på bra humör och får lust att dansa. Det är en obehaglig känsla, att det inte gör ont längre. Nog för att jag har haft god tid på mig att komma över hela grejen men ändå. Nu känner jag mig mest tacksam. För det som var, det som inte var och det som blev. Det roliga är att du inte verkar ha en aning om hur mycket den där dagen betydde för mig. Den där dagen i oktober som du bestämde dig för att just jag förtjänade att le på grund av dig. Åh, pojkar pojkar. Ni har aldrig någon aning om någonting. Ni förstår verkligen inte att den till synes mest obetydliga gesten kan göra hela ens dag. Fy vilket bra humör jag är på! Vill knocka mig själv. Snart kommer jag väl på mig själv med att vissla sådär lagom käckt. Usch. Då skulle sannerligen fiisen bli besviken. Och nu svamlar jag igen, inte sant? Ber om ursäkt!

Har fortfarande inte bestämt mig angående spelningen ikväll. Men jag tror jag ska gå. Får träffa Nargis och kanske Sarah! Hujedamig vad länge sen det var. Att vara övertrött när man är med Sarah är iofs näst intill ett suicidalförsök. Det är som att vi blir höga på luft när vi är tillsammans. Vi kan inte sluta skratta. Så ja, det blir nog spelning. Sen kommer jag att sova i hundra år. Nejdå, ska tvinga min kära syster att gå på bio med mig imorgon. Det har vi aldrig gjort förut. Gått på bio tillsammans alltså. Utan någon annan från familjen. Alltså måste det göras. Får se vilken film det blir. JAG bestämmer såklart. Går inte att lita på syster smak alla gånger.

När jag ändå håller på och ordbajsar tänkte jag passa på att tipsa om en bok som jag läste i Göteborg. Stengudarna av Jeanette Winterson. Den tog andan ur mig totalt. Bästa jag har läst på länge. Men jävligt knepig innan man kommit in i den. Humorn är klockren. Jag satt och skrattade högt flera gånger under läsningen. Den får en att tänka efter och bli lite rädd för vad som komma skall. Den målar upp bilder av framtiden, ideal och människans eviga strävan efter lycka. Hur desperata vi är i att finna platsen vi hör hemma på och vad vi är beredda att göra för att nå våra mål. Vissa partier är så omänskligt vackra att jag var tvungen att skriva ner långa stycken. Jag blev så berörd. Mitt favoritavsnitt är om Planeten Vit.
http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/jeanette-winterson-stengudarna-1.969534 - Här är en väldigt bra och rättvis recension av boken. Jag orkar inte förklara allting själv. Det blir bara rörigt då. Men den rekommenderas! Läs den! Ett mästerverk verkligen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback