Känn ingen sorg för mig Göteborg, jag är på väg tillbaka!

Ja, som ni förstår kära vänner är jag tillbaka från Göteborg. Kom hem i tisdags kväll om jag inte minns helt fel. Det känns alldeles förfärligt att vara hemma faktiskt. Satt och grät på tåget när det rullade ut från min älskade stad. Sen grät jag när jag kom till Irsta. Damn, it really sucks. Men jag har haft två underbara veckor i Göteborg. Har verkligen varit magiskt! Min älskade mormor är den bästa som finns i hela världen. I två veckor har hon skämt bort mig med cigg, busskort, mat, godis, böcker, kollegieblock och t o m en ny mobil då min gamla kraschade och vägrade funka. Jag älskar min mormor! Vi har tittat på film, spelat poker, druckit öl och tittat på bokrean. Hur mysigt som helst. Förutom att umgås med mormor har jag varit otroligt produktiv och träffat min morfar, min kusin och hennes pojkvän, moster, farmor, barndomsvännen Linda och såklart, min hjärtefröjd Alexander! Åh vad jag tycker om er. Alexander och jag hade så många otroligt mysiga och galet roliga stunder tillsammans. Du är glädje. Farmor som jag inte träffat på flera år var också otroligt rolig att få träffa. Och nästa månad fyller hon 70 och ska ha en fest där hela vår släkt kommer att vara samlad. Träffa hela Puska-klanen på en gång? Kan bli rätt omtumlande, haha. Men att få återse alla kusiner och farbröder ska bli kul.

Annars har jag traskat omkring på staden och tittat på alla människor, druckit öl på 39;an, läst, försökt lista ut vad grannpojken heter, ritat, skrivit noveller och sovit hur länge jag vill. Fabulous! Nu har jag och mormor bestämt oss. Till sommaren flyttar jag. Moaha. Vet att jag berättat det här fler gånger men nu blir det äntligen av. Fuck Västerås. Men självklart hade jag många hysteriskt rastlösa stunder i Göteborg. Är man så beroende av datorn och helt plötsligt sitter utan i två veckor blir det lätt att man nästan studsar i taket av rastlöshet. Haha. Trodde mormor skulle bli galen på mig. Som tur är hade jag Andreas och Jimmy som roade mig igenom många av dessa stunder. Som stod ut med mina sms och beklaganden. Sen ringde även en Myrk och ville ha med mig ut. Göll! Guldstjärnor till pojkarna! En extra guldstjärna till Jimmy som bjöd på kaffe när jag anlände till Västerås.

Och nu sitter jag här med VÄRLDENS förkylning. Har varit väldigt synd om mig måste jag säga. Så nu tänkte jag röka, hämta posten, slänga in lite kläder i tvättmaskinen, le lite mot en av våra byggarbetare som står i hallen (gorgeous!) och sen lägga mig i sängen och kräva sympatier. Imorgon ska jag antagligen sova hos Nargis. Saknat henne något så otroligt! Mih.

Pöss!

Kommentarer
Postat av: Nicklas

För oss med rötter i Karlskoga blev första meningen i andra stycket ganska fantastisk. Ty i Karlskoga är 39:an kyrkans ungdomslokal. Och hej vad stentrist det jag just skrev lät när jag läste det, men ändå

2010-03-12 @ 23:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback