Aprés Moi

Vad är det med mig som gör att jag inte kan förstå hur det hela funkar? Varför lär jag mig inte läxan och undviker att gå in i samma fälla gång på gång? Jag vet inte. Istället låter jag mig förblindas av lögner eller ännu värre, förhoppningar. Och det smärtar mig att jag låter mig själv känna så här. Jag blir arg på mig själv för att jag alltid lägger skulden på mig och låter det tynga ner mig. Jag låter mig själv veta om att jag inte är bra nog. Men hur kan man göra annat egentligen? Känslan av att inte räcka till kväver mig. Jag vill bara vara rätt. Eller åtminstone lite rätt. Och där är ett ytterligare bevis på att jag nöjer mig med för lite. Helvete. Hur mycket smällar kan man ta? När allt man har är en uppbyggd illusion om att man är rätt, men som plötsligt slås sönder av människan som byggt upp den... Vad händer då? Jag trodde många, liksom jag, sökte efter kärlek som är utan baktankar, slughet och beräknanden. Jag kan inte älska mer villkorslöst än vad jag redan gör. Kan inte underkasta mig mer. Men jag älskar inte modigt. Jag är för rädd för ordet "nej" för att våga, många gånger. Jag önskar att jag hade mer mod. Men hur kan man inte krypa ihop i sitt skal när alla tecken tyder på att det är där man hör hemma? Och när jag väl vågar, ta ett trevande steg, får omvärlden mig att backa tusen steg bakåt. Jag försöker förstå men när du inte vill så står jag där, utan svar och utan viljan att kämpa emot det som gör ont. Så jag låter mig själv falla sönder för att jag faktiskt tror att jag förtjänar det. Det värsta är att jag inte vet om det är ren inbillning eller inte.
Det enda jag vet är att jag öppnar mig fullständigt, släpper in någon, ger bort mig själv och sen får inse det hemska faktum att jag är inte är bra nog. Och det gör så helvetiskt ont, varenda gång



Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann



Kommentarer
Postat av: Nicklas

Du är visst bra nog, nu är alltid bra nog. Till och med bättre än bra nog. Du är ju Mickis!

Låt ingen jävel knäcka dej. Du är bättre än dom och vill dom inte ta emot det du ger är dom antagligen inte värda att lägga tid på. Du förtjänar bara det bästa och även om det kan vara svårt att hitta kommer det vara värt resan när du väl hittar det.

2010-03-14 @ 00:00:19
Postat av: Mickis

Nicklas - Åh vad du är fantastisk! Tack för alla fina ord :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback