Nothing seems to last

Det har varit känslomässigt omtumlande senaste dagarna. Jag känner mig som ett öppet sår, minsta lilla känns fruktansvärt mycket. Jag brukar vara bra på att stänga av och gå vidare utan några katastrofala följder. Men det här kan jag inte stänga av. Det finns en ständig klump i magen och tankarna vill inte sluta komma tillbaka. För jag är helt vilsen i det här. Jag har försökt tänka tillbaka och se vad jag kunde ha gjort annorlunda. Försökt lista ut ifall jag hade betett mig annorlunda om jag vet det jag vet nu. Antagligen inte. Och nu verkar det vara som så att en hel kärleksvåg har valt att välla in över mig. Som vanligt anländer det när det passar sig minst. Det är omöjligt för mig att ta åt mig. Jag skrattar bort det och tar en cigg. För jag är fortfarande kvar. Kvar i dig. Jag har ännu inte lyckats stänga av och gå vidare. Någonstans tror jag att jag inte vill stänga av heller. Självplågeri är min grej tydligen. Ni får ursäkta sentimentaliteten. Lyssnar på ett underbart album av Ingrid Olava och har diskuterat allt mellan himmel och jord med Crystal, större delen av natten. Det blir lätt så då. Jag blir lagom djup och mystisk, röker som en skorsten och lider. Lider över många saker. Lider för att du har gått din väg. Lider för att den andre fortfarande sitter med en bit av min själ och inte lider alls. Lider för att den tredje ser sig själv som sista alternativet fast det knappt finns någon som jag uppskattar mer. Hur som helst, tisdag idag. Jag tänker alldeles strax laga mat, då familjen drar iväg snart. I vårt nya kök, hur läskigt som helst. Haha. Sen blir det att tvätta, dricka te, sitta vid datorn och prata med hantverkarna. Försöka fixa pengar också. Mina cigg är banne mig snart slut. Igen. Det är deprimerande for sure.


Ingrid Olava – Juliet's Wishes
Där är albumet för övrigt. Så vackert!
Slippery, Headlines och Les Mondes Engloutis är mina favoriter.


Saknar Nargis!





Kommentarer
Postat av: Nicklas

Den skivan är fett bra.



Men usch vad jobbigt allt låter. Lovar att försöka skicka lite glada tankar! Och även om den typen av jobbigheter du beskriver behöver tid för att värka ut så vet du att jag håller tummarna för att den tiden blir så kort som möjligt

2010-03-16 @ 23:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback