VAD VAR DET JAG SA?!

En fråga jag tycker mig skrika ut i luften väldigt ofta. Människor lyssnar inte på mig. Människor BORDE lyssna på mig för face it. Hur ofta har inte jag haft rätt, ey? Haha. Förlåt för dryghet kära vänner, ni är bäst. Men just nu är jag irriterad på hela världen känns det som. Min helg blir inte alls som planerad men fuck it. Snart ska jag baka bullar! Men det var inte det jag skulle gotta mig i just nu. Jo nu är det som så att semifinalen i ESC ägde rum i torsdags kväll. Sveriges bidrag "This is my life" med sångerskan Anna Bergendahl försökte nå till final men floppade. PRECIS SOM JAG SA ATT DET SKULLE GÖRA. Och hoppades på. För jag tänker banne mig inte stå med svensk flagga och vifta och vara vidrigt patriotisk när jag inte tycker den förtjänade att vinna. Glöm det. Se bara hur det gick. Vi är inte ens med i finalen. När hände det senast? Jadu. Så jag gjorde en liten glädjedans när mina favoriter kvalade till finalen och för att Sverige fick bli utan. Kommentatorerna säger "Ja självklart kan vi inte lägga skulden på Anna. Hon kunde inte ha gjort någonting bättre." Det är sant. Hon var duktig och sjöng sin astråkiga låt så bra hon kunde. Varför skulle vi ens fundera på att skylla på henne? Det är ERT fel. Ni som röstade, svenska folket.. NI GJORDE DET HÄR. Sen läser jag i tidningen igår att hennes karriär nog inte kommer att fortsätta pga det här. Att man skyller på henne. Vilket är så typiskt svenska folket. Precis som i sport. När Sverige vinner VM, EM, OS, då är det VI som vinner. När det går dåligt är det inte så VI-aktigt längre. Hycklare är vad ni är! Anywho. Sverige är inte med i finalen vilket jag inte sörjer över speciellt mycket. Utan istället så blir jag mer och mer övertygad om att folk borde lyssna mer på vad jag har att säga. Så låt oss ta lärdom av det här. Nästa gång en fantastisk låt som "Keep on walkin'" dyker upp.. rösta på den ffs!

Nåja. För övrigt har min fredag varit lugn. Sov lite för länge, städade lite för lite och orkade inte åka ner på stan som planerat. För.. mina planer fanns tydligen inte. Haha. Mor kom hem och jag bakade till Hampus fotbollsmatch idag. Tog hela kvällen och ändå fick jag bara EN bit morotskaka som jag fick böna och be för.

Idag ska mor iväg på fotboll, syrran ska iväg och jobba så huset är tomt under hela förmiddagen. Jag ska baka bullar! Moahaha. Kanel och vanilj. Slår på stort minsann. Sen blir det församlingshemmet för att träffa Sarah <3 och kanske kanske att jag åker till Poki. Får se hur det blir. Känner för en lugn helg och för att spara pengar.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Faktum är att det aldrig hänt förut att Sverige inte varit med i finalen.



Men jag kan nog faktikst tycka att det är lite trist att det inte blev någon finalplats. Trots att jag aldrig gillat låten och även jag sedan segern i mello stod klar hävdat att den skulle ha extremt små chanser i esc (Salem därmot gissar jag hade hamnat topp 10). Och liksom sett till vad som gick vidare till final hade Sveriges låt absolut kunnat platsa i finalen även om den hamnat på undre halvan där, det var ju faktiskt ett par riktigt ruttna grejer som tog sej till finalen (ingen nämnd ingen glömd).

Fast det blev en trevlig tillställning även utan Sverige trots allt, även om jag måste erkänna att det till en början kändes lite konstigt. Och rätt låt vann så ikväll dansar vi :)

http://open.spotify.com/track/49a09TzqR6rPeNhUmx2zUR

2010-05-30 @ 01:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback